torsdag 25 april 2019

Påsken 2019 i backspegeln


Påsken sedd lite från framtiden några dagar senare.
(Jag har vart trött och sen började blogger i sig att mucka med mig och ville inte lägga upp bilder som det var tänkt)

Nytt försök då.

Inleder Långfredagen med en promenad mot den kommunala skogarna

Kollar till älgarna i deras egna Guantanamo

De verkar lite chill ändå

De grupperar sig komiskt iallafall

Maten är söt i smaken i skogen

Senare mot kvällen blir det utflykt i övärlden

Jag lämnar fastlandet och civil kultur som opera bakom mig

Lämnar även det organiserade småbåtslivet vid land

Snart är verkligheten bara en siluett

Så här ser det ut på ön Hisingen

Helt Freaky!

Jag umgås med urinnevånare och spelar brädspel från 80-talet

Påskaftonen inleds med samkväm med såna här

Och sen hänger jag vidare med såna här

Vi har hamnat på Crippas ölcafé 

Och ser PA Ericsons rock-cabaret. Bra grejer. Glad Påsk. 


Inga kommentarer: