lördag 9 oktober 2010

Berntsson recenserar en ekologisk produkt


Idag tänkte jag recensera en ekologisk produkt och ger mig därför ut på en resa i det ekologiska starkspritssortimentet. Egot driver mig naturligtvis mot produkten som heter ungefär som jag själv, "Herr Berntsons Besk".

I en Besk som i en Berntsson erbjuds blandade upplevelser, vi kastas mellan sötma och bitterhet, rund form och ren styrka med inslag av lätt galenskap.
Passar bra till sill, god musik och spirituell konversation.

Herr Berntsons Besk ingår i ett system kallat Snälleröds Ekologiska Snapsar och återfinns på Systembolaget, artikelnummer 184. Den ackompanjeras av 4 andra alkoholhaltiga vänner, Mäskdrängens Akvavit, Jungfruns Brännvin, Brännmästarens Akvavit och Bokhållarens Akvavit.

För mer seriösa recensioner och information runt ekologiska produkter, besök gärna mina vänner på bloggen Ecomuffin

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, klockrent Berntsson! Du borde tagit med dig flaskan hem - det hade ju varit coolt att ha. Tack själv för en otrolig rolig kväll! Kram