söndag 26 augusti 2018

Ögonblick från Semestern 2018 #4 Berlin


Ögonblick från Semestern 2018 #4 Berlin


Ett sista inlägg från resan till Berlin. De som följer min Instagram kan ha sett de här ögonblicken redan men jag tar ett inlägg med de också så är allt samlat på ett ställe.
Längre ner i posten finns även några videos.

Fönstret från mitt hotellrum mot en oftast lugn gård

Riksdagshuset. Mysigare här nu än våren '45

Den inhemska Colan heter Fritz-kola förstås

Tysk mat

Siegessäule, ett monument över segern i kriget mot Danmark 1864

Längs kanten på floden Spree ligger uteställena tätt

Runt om Potsdamer Platz och Hansastudion

Souvenirer, Tysk Vodka och Pepparmintslikör

Utsikt från Berliner-domen

Jag fick även löst falska resehandlingar. 

Ramones-museet var även mycket väl värt ett besök

Nattsudd i Kreuzberg. Tony dricker C.P. 


Avrundar med lite film också. Först från kvällen på klubben Wild at Heart där Richie Ramone gjorde ett starkt set av sina egna och många av Ramones stora låtar. Mest otippat var dock Depeche Mode-covern som jag fångade några suddiga sekvenser av nedan.

Det andra klippet visar ett band som heter Other Animals som spelade på Mauerpark den söndagen vi var där. Folk sålde stora öl för € 1,50 och livet var på det stora hela ganska bra.



Inga kommentarer: