fredag 23 september 2011

Bokmässefest

Det är bokmässa i stan och till den finns en rad fester kopplade. Jag väljer att gå på en fest i regi av de klassiska tidningarna Galago och ETC. Jag står med på gästlista (om än som del i en +2) Det tror jag inte att jag gjort sedan 1995.

Det är ett rätt blandat klientel närvarande. Kulturkoftor, hipsters, bimbos, serietidningsnördar och ungdomar. Folk har blivit mycket yngre sen jag hängde på klubbar och sociala event på allvar. Konstigt va?

Jag köper Stefan Sundströms Lilla röda och får även med mig en platta med det elektroniska bandet Kite som ska spela senare på kvällen, men jag orkar inte vara uppe så länge så jag hinner se de spela med en full arbetsdag dagen efter.

Det dricks flasköl som om det vore 1990 igen och alla är så glada och fulla av energi. Själv känner jag mig som en sten.


"A dinosaur is riding in my elevator.." sjunger töserna

Jag missade Kite men hinner se Slynkören. En samling damer som körsjunger alternativrocklåtar. Det värmer att få höra The Freaks, från början odödliggjord av Cortex med Freddie Wadling i spetsen. Det verkar inte som så många förstår låten, men värmen i lokalen är ändå stor.

Själva bokmässan blir jag matt bara att läsa om.

Inga kommentarer: